دنياي ماموت با بيش از 30 سال سابقه، تخصصي‌ترين توليدكننده انواع ساندويچ پانل‌ دنياي ماموت با بيش از 30 سال سابقه، تخصصي‌ترين توليدكننده انواع ساندويچ پانل‌ .

دنياي ماموت با بيش از 30 سال سابقه، تخصصي‌ترين توليدكننده انواع ساندويچ پانل‌

مشخصات فني ورق هاي بكار رفته در ساندويچ پانل ها

ساندويچ پانل چيست؟


ساندويچ پانل محصولي است كه براي پوشش ديوارها و سقف ساختمان ها استفاده مي شود. هر پانل حاوي يك هسته از مواد عايق حرارتي است كه از دو طرف با ورق فلز پوشانده شده است. ساندويچ پانل ها مصالح ساختاري نيستند، بلكه مصالح روكشي محسوب مي شوند. بسياري از سازه ها يا قاب هاي فولادي توسط تكيه گاه هاي پوشيده شده با پانل هاي ساندويچ پشتيباني مي شوند. ساندويچ پانل ها به طور كلي بر اساس نوع پوشش ورق (گالوانيزه - آلوزينك - پلاستيزول - آلومينيوم - فولاد) و مواد عايق حرارتي به كار رفته در هسته آنها طبقه بندي مي شوند. انواع ساندويچ پانل با هسته هاي EPS (پلي استايرن منبسط شده)، پشم معدني و پلي اورتان (PIR يا پلي ايزوسيانورات) به راحتي در دسترس هستند. اين مواد عمدتاً از نظر عملكرد عايق حرارتي، واكنش در برابر آتش و وزن محصول متفاوت هستند.

مزايا و ويژگي هاي شاخص ساندويچ پانل


ساندويچ پانل ها به دليل برتري هاي متعددي كه نسبت به ساير مصالح و فناوري ها در زمينه ساخت و ساز دارند، مورد ستايش قرار مي گيرند. برخي از اين مزايا  و ويژگي ها عبارتند از:

1) سرعت اجراي بالا

2) افزايش راندمان عايق

3) كاهش وزن كلي سازه

4) مقاومت بالا در برابر تغييرات دما و شرايط آب و هوايي متغير

5) طيف گسترده اي از رنگ ها

6) كم هزينه نسبت به سيستم هاي كلاسيك براي روكش ديوار و سقف

 

مشخصات ورق هاي بكار رفته در ساخت ساندويچ پانل

يكي از اجزاي اصلي تشكيل دهنده ساندويچ پانل، ورق مي‌باشد كه در دو سمت ساندويچ پانل قرار مي‌گيرد، ايــن ورق از نــوع فولاد فــرم دهــي شـده بـا گريدهـاي مختلـف مـي‌باشـد كـه دركارخانـه‌هـاي فولاد، بــه روش نــورد گــرم توليــد مي‌گــردد و درصــد عناصـر شـيميايي تشـكيل دهنـده آليـاژ ورق، موجـب اســتحكام مكانيكــي و فــرم پذيــري بالاي ورق شده و هميـن امـر اسـتفاده از اين نوع ورق‌هـا را جهــت استفاده در توليد ســازه‌هــاي پيــش ســاخته و سـاندويچ پانـل رايج نمــوده اســت.

انتخاب نوع پوشش روي سطح ورق‌هاي ساندويچ پانل به عوامل محيطي از جمله نوع اقليم منطقه از نظر ميزان رطوبت، بارش برف و باران، نرخ خوردگي، ‌ارتفاع از سطح دريا، دما و ميزان تابش اشعه نور خورشيد آن منطقه كه قرار است پروژه در آن احداث گردد و همچنين نوع فعاليت يا بهره برداري صورت گرفته پس از احداث پروژه بستگي دارد. ورق‌هايي كه در ساخت ساندويچ پانل مورد استفاده قرار مي‌گيرند عبارتند از : گالوانيزه ، آلوزينك ، پلاستيسول ، آلومينيوم و استيل.

ما در دنياي ماموت، با استفاده از ورق‌هايي با ضخامت 0.5 و از برترين كارخانه‌هاي توليدي ورق‌هاي فولادي در كشور مطابق با استاندارد EN 10143 ، توانسته‌ايم اعتماد و رضايت مشتريان را جلب كنيم.

اين در حاليست كه ضخامت ورق‌هايي كه در ساندويچ پانل‌هاي موجود در بازار مورد استفاده قرار مي‌گيرند از 0.3 تا 0.5 ميليمتر متغير هستند،‌ بديهي است با كاهش ضخامت و كيفيت ورق، مقاومت نهايي يك ساندويچ پانل و طول عمر آن كاهش مي‌يابد.

اين يكي از تفاوت‌هايي است كه باعث شده ساندويچ پانل‌هاي دنياي ماموت با طول عمر 2 برابري، ‌مقاومت بيشتر در برابر خوردگي و مقاومت بالا در برابر رنگ پريدگي، حرف اول كيفيت در كشور را بزنند.

                                        


برچسب: ساندويچ پانل،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۹:۲۹ توسط:ALI موضوع: نظرات (0)